ЖОҒАРЫ БІЛІМ БЕРУ ЖҮЙЕСІН ЦИФРЛАНДЫРУ БОЙЫНША МЕМЛЕКЕТТІК САЯСАТТЫ ЖҮЗЕГЕ АСЫРУ: АМЕРИКА УНИВЕРСИТЕТТЕРІНІҢ МЫСАЛЫ
DOI:
https://doi.org/10.52123/1994-2370-2025-1443Түйін сөздер:
стратегии, цифровизация, высшее образование, университеты США, цифровая инфраструктура, IT-политикаАңдатпа
Цифрлық технологиялардың тұрақты дамуы жоғары білім беру жүйелерін цифрландырудың тиімді елдік, атап айтқанда Қазақстан Республикасының да, стратегияларын әзірлеу мақсатында оларды жетілдіру және енгізу бойынша озық тәжірибелерді зерделеуді талап етеді. Мақалада жетекші американдық университеттердің: Миннесота университеті, Лос-Анджелестегі Калифорния университеті (UCLA), Колумбия университеті және Аризона мемлекеттік университеті (ASU) мысалында Қазақстандағы жоғары білім беру жүйесін цифрландырудың тұрақты стратегиясын қалыптастыру үшін олардың тәжірибесін енгізу тұрғысынан жоғары білім беру жүйесін цифрландыру тенденциялары талданады. Деректер тақырыптық талдау әдістерін қолдану арқылы талданды, бұл жоғары білім беру жүйесін цифрландыруға байланысты негізгі тақырыптар мен тенденцияларды анықтауға мүмкіндік берді. Таным диалектикасының әдістемесі негізінде білім беруді цифрландыру процестері зерттеледі. Жүйелі тәсіл Қазақстандағы білім беру жүйесін цифрландыру үшін ең қолайлыларын анықтау үшін жетекші американдық университеттердегі қазіргі цифрлық бастамалар мен білім беру технологияларын қарастыруға мүмкіндік берді. Авторлар американдық жетекші университеттерде сәтті енгізілген цифрлық трансформация модельдері Қазақстандағы жоғары білімнің сапасы мен қолжетімділігін айтарлықтай жақсартуға мүмкіндіктер ашады деген қорытындыға келді. Бұл онлайн оқытуды және инновациялық білім беру және басқару технологияларын енгізуді қолдайтын орталықтандырылған цифрлық инфрақұрылымды құруға стратегиялық инвестицияны қажет етеді. Жаңа технологияларды, оның ішінде генеративті жасанды интеллектті қолдану бойынша ұсыныстар әзірлейтін және осы саладағы педагогтардың біліктілігін арттыруды қамтамасыз ететін мамандандырылған орталық құру маңызды элемент болып табылады. Сондай-ақ зерттеулер жүргізу және инновациялық білім беру технологиялары мен материалдарын әзірлеу үшін цифрлық білім берудің ұлттық орталығын құру ұсынылады. Негізгі нәтиже барлық студенттер үшін қажетті құрылғылар мен интернетке қолжетімділікті қамтамасыз ету арқылы цифрлық теңсіздік мәселелерін шешу қажеттілігін ескере отырып, университеттер мен мемлекет деңгейінде цифрландыру стратегияларын әзірлеу болуы тиіс, бұл өңірлік айырмашылықтар мен аумақтық шалғайлық жағдайында өте маңызды.