Қазақстанның білім беру саясатындағы инклюзивті білім беруді контекстуализациялау
DOI:
https://doi.org/10.52123/1994-2370-2023-992Түйін сөздер:
инклюзивті білім беру, білім беру саясаты, арнайы білім беру қажеттіліктері, саясатты талдауАңдатпа
Мақалада инклюзивті білім беру ұлттық білім беру жүйесі жағдайында талданады. Саясат құбылысы ретінде инклюзивті білім беру білім берудің мақсатына, мазмұнына және ұйымдастырылуына да байланысты. Білім беру саласындағы саясатты реформалауды және әртүрлі деңгейлердегі инклюзивті білім беруді дамытуды талдауды салыстыра отырып, мақалада инклюзивті білім берудің басқа білім беру саясатының басымдықтары қалай әсер ететіні және инклюзивті білім беру саясатын жасау және дамыту үшін қандай саяси өзгерістер жасалғаны көрсетілген. Инклюзивті білім беру соңғы жылдары үлкен ауытқуларды бастан кешірді және арнайы білім беруде терең тамыр жайды деген қорытынды жасалды. Сонымен қатар, әртүрлі қажеттіліктері бар балаларды қамтуды кеңейте отырып, инклюзивті білім беру мүмкіндігі шектеулі балаларға көбірек көңіл бөледі. Саяси дискурстарға келетін болсақ, білім туралы құжаттарда бәсекеге қабілеттілік, жоғары әлеует, тиімділік және сапа сияқты неолибералдық идеялар басты орын алады. Үкімет әлеуметтік саясатты бақылауға алғанымен, білім беру амбицияларын саяси реформалау арқылы әділеттілік тұжырымдамасын анықтау білім беруде ұзақ уақытты қажет етті.