ЖОҒАРЫ БІЛІМ БЕРУДІ ЦИФРЛАНДЫРУ ЖАҒДАЙЫНДАҒЫ ӘЛЕУМЕТТІК ЖАУАПКЕРШІЛІК: ӨЗГЕРІСТЕРДІҢ НЕГІЗГІ ФАКТОРЫ РЕТІНДЕ КИБЕРҚАУІПСІЗДІК
DOI:
https://doi.org/10.52123/1994-2370-2024-1310Түйін сөздер:
әлеуметтік жауапкершілік, киберқауіпсіздік, білім беруді цифрландыру, ақпараттық сауаттылық, киберқауіптер, университеттер, әлеуметтік жауапкершілік, киберқауіпсіздік, білім беруді цифрландыру, ақпараттық сауаттылық, киберқауіптер, университеттерАңдатпа
Білім беру процесін цифрландыру жағдайында университеттер киберқауіпсіздікті қамтамасыз етуге байланысты жаңа қиындықтарға тап болады, бұл олардың әлеуметтік жауапкершілігінің ажырамас бөлігі болды. Деректер көлемінің ұлғаюы және цифрлық технологияларға тәуелділіктің артуы білім беру мекемелерін фишинг, төлем бағдарламалары және адам факторына негізделген шабуылдар сияқты киберқауіптерге әсіресе осал етеді. Бұл мәселені зерттеу үшін қазақстандық жоғары оқу орындарының студенттері мен оқытушыларының сауалнамасының нәтижелері, сондай-ақ ғылыми жарияланымдар мен нормативтік құжаттардың контент-талдауы пайдаланылды. Зерттеу барысында цифрлық сауаттылық деңгейі, әсіресе ақпараттық сауаттылық бөлігінде университеттердің киберқауіпсіздігіне әсер ететін маңызды фактор болып табылатыны анықталды. Қазіргі киберқауіптер туралы жеткіліксіз білім мен хабардарлық деректердің бұзылуына және қаржылық шығындарға әкелуі мүмкін қосымша тәуекелдерді тудырады. Мақалада тиісті тәжірибелерді әлеуметтік жауапкершілік саясатына интеграциялау арқылы жоғары оқу орындарында киберқауіпсіздік деңгейін арттыру бойынша ықтимал шаралар талқыланады. Қызметкерлер арасында да, студенттер арасында да хабардарлық пен цифрлық сауаттылықты арттырудың маңыздылығына, адами тәуекелдерді азайтуға және цифрлық дәуірдегі білім беру мекемелерінің тұрақтылығын қамтамасыз етуге ерекше назар аударылады.